#SMC055 januari – online branding

maandag 12 januari 2015, 20:00 - 22:00 uur

Online branding binnen FMCG: hoe gaat dat in zijn werk, welke keuzes worden gemaakt, hoe worden online campagnes gecombineerd met offline en hoe zit het met budgetten? Op 12 januari geeft FrieslandCampina ons vanaf 20.00 uur in ACEC gebouw een kijkje in de keuken van Optimel: een enorm likeable merk met veel fans.

Jolande Hoiting – van Erkel is online communicatie marketeer bij FrieslandCampina Branded NL en neemt ons tijdens haar presentatie mee in de wereld van Optimel door middel van twee cases:
1. De lancering van Optimel PUUR, waar social onderdeel was van de campagne
2. De lancering van Optimel yoghurt Griekse stijl, die volledig via social media ging

Jolande studeerde Communicatiewetenschappen en heeft een continue drang naar vernieuwen, de volgende stap en het verschil willen maken. Zij werkte eerder als Brand Manager voor Optimel en sinds 1 januari als online communicatie marketeer voor FrieslandCampina. Over online zegt ze: “Het begint pas echt als je live gaat, het kan altijd beter, je moet blijven leren en ontdekken om succesvol te zijn en te blijven.”

jolande

Daan Jansonius is Brand Engagement Manager bij Social Embassy uit Amsterdam. Hij werkt sinds een aantal jaar nauw samen met Jolande voor diverse online campagnes van FrieslandCampina. Gezamenlijk ontwikkelden ze 10 golden rules op het gebied van social media die hij graag met ons wil delen!

daan